metalblog

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Prirodzenosť v hudbe

    Otázka, ktorou sa budem v nasledujúcom článku zaoberať, je nasledovná: Prečo je metal (alebo rocková hudba ako celok) ako hudobný žáner  pre človeka jedným z najprirodzenejších hudobných smerov? Pri argumentácii budem vychádzať z týchto 3 kritérií:

1. Schopnosť človeka vyjadriť svoje vnútorné pocity na hmotnom hudobnom nástroji

2. Možnosť prevedenia hudobnej skladby naživo (live)

3. Hĺbka a rozmery skladieb nielen z hudobnej stránky, ale taktiež aj z textovej stránky

Na základe spomenutých kritérií sa teraz budem snažiť zodpovedať otázku položenú v úvode:

1. Keďže je metalová hudba nevyhnutne viazaná na použitie určitého hmotného hudobného nástroja (gitara, basgitara etc.), je taktiež nevyhnutné, aby daný hudobník vedel hrať aj na hudobnom nástroji. Keď sa však zoberie do úvahy napr. techno ako jeden z hudobných žánrov, ovládanie hudobných nástrojov ako schopnosť človeka vyjadriť svoje hudobné nadanie nie je nevyhnutné, pretože na produkciu jednoduchých techno-rytmov nie sú potrebné žiadne komplikované hudobné nástroje a človek si vystačí s prostým počítačovým programom, ktorý mu vygeneruje akýkoľvek techno-zvuk.

2. Ďalšie kritérium vo svojej podstate obsahuje prvok prvého kritéria - používanie hudobných nástrojov. Len hudba, ktorá bola v štúdiu nahratá prostredníctvom hudobných nástrojov, sa dá predviesť aj naživo pred publikom. Čiže z tohto hľadiska metal tiež predstavuje prirodzenejší hudobný žáner ako hudobné štýly, ktoré vznikajú umelo v počítačoch a nie je možné ich predviesť bez zásahu playbackových nástrojov.

3. Pri tomto kritériu vychádzam predovšetkým z toho, či hudba človeka obohacuje alebo je naopak, len akási "vata", akási výplň bez hlbších rozmerov. Metal na rozdiel od napr. lacného mainstreamového popu predstavuje žáner, v ktorom sa vo väčšine prípadov dáva na rovnakú úroveň hudobné prevedenie skladby a jej textová stránka. Každá skladba musí byť prepracovaná nielen po stránke hudobnej (gitarové riffy, meniaca sa atmosféra z hladiska obsahu textu za účelom navodenia určitej nálady,....), ale aj po stránke textovej (v metale sa objavujú témy pokrývajúce v podstate všetko, s čím sa bežný človek priamo stretáva - jeho osobné problémy, problémy spoločnosti, ale aj s čím nestretáva - mágia, okultizmus, záhady, nevysvetliteľné javy, vesmír, fantastické príbehy). Preto v porovnaní s metalom spomenutý pop jednoznačne kríva - nielen po hudobnej stránke (jednoduchý rytmus útočiaci na "prvú signálnu" je znakom jeho vyprázdnenosti), ale aj po textovej stránke (možno texty, v ktorých sa neustále objavuje "Oh baby baby, come with me, I love you so much....", považovať za vnútorne obohacujúce?)

Záverečné zhrnutie: Metal predstavuje pre väčšiu časť spoločnosti len akúsi agresívnu, bezduchú a opovrhovaniahodnú formu hudobného sebavyjadrenia sa. To je fakt, ktorý pravdepodobne bude pretrvávať dlhé obdobie. Pre tých, ktorí sú však do tohto tajomného sveta ponorení hlbšie, nie sú názory okolia dôležité. Len oni poznajú skutočnú pravdu, a tou je fakt, že metal predstavuje myšlienkovo pestrý žáner, v ktorom nie sú žiadne obmedzenia, v ktorom si každý hudobník vytvára svoj vlastný svet a tým prispieva do budovania majestátnej ríše hudby. Do tejto ríše sa však človek nemôže počas života dostať, človek sa musí do nej narodiť....


Metal | stály odkaz

Komentáre

  1. TRUE
    Síce momentálne počúvam punk, ale prešla som aj metalom...a keby som ním aj neprešla...i tak máš pravdu. PS:To si písal len tak sám od seba?
    publikované: 30.09.2006 19:09:22 | autor: Linki (e-mail, web, autorizovaný)
  2. re:linki
    Áno, písal som to všetko sám.Včera v noci som nad tým všetkým intenzívne premýšlal a dospel som k veciam, o ktorých som písal (vela z toho som však musel okresať, pretože by to bol veľmi dlhý článok - asi tak na menšiu knihu :-) )
    publikované: 30.09.2006 19:40:45 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. ROFL
    Si pekne mimo a v hudbe asi nemáš veľký prehľad (hudba - rozumej "nie len metal"). Ak je nejaké základné kritérium hudby, tak je to jednoznačne melódia a ostatné veci sú už druhoradé. Tu vyhráva "krívajúci pop" nad metalom na plnej čiare. A obohacujúce texty? Hudbu počúvam už riadne dlho a skutočné obohacujúce texty nachádzam veľmi zriedka. To či sa skladba dá zahrať live je nepodstatné. Hlavné je, aby ta skladba bola dobrá a je jedno koľko elektriny sa na to využije (teraz myslím hlavne na elektroniku a synth pop - techno neznášam tiež). Ja osobne metal nemám rád - pre mňa je to zväčša primitívna a hlúpa hudba, bez melódií, bez zaujímavých inštrumentálnych pasáži a so spevákmi napodobňujúcimi dávenie (česť výnimkam). Ale neodsudzujem ho tak priamočiaro, ako to robíš ty napr. s popom. Veď metalom sa nazýva toľko subžánrom počínajúc klasickým heavy metalom, hair metalom až po súčasné gothic. (Napr. hair metal milujem, alebo aj Ozzy a Dio éru v Black Sabbath) Odporučil by som ti rozšíriť svoje hudobné obzori - viem to preto, lebo kedysi aj ja som mal podobné demagogické názory (bol som zaťažený na rocku) ...
    publikované: 30.09.2006 19:44:23 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  4. no neviem...
    Aby som Ti trochu ujasnil situáciu - o subžánroch metalu budem na mojom blogu písať a neboj sa, som o nich až príliš DOBRE informovaný. Preto som svoj blog nazval jednoducho metalblog (a nie powermetal,blackmetal,deathmetal,glammetal,thrashmetal-blog). Ako človek počúvajúci metal mám rád všetko jeho subžánre (teda až na grind a numetal - tie akosi nemusím). To však neznamená, že nepočúvam rock (rock chápem ako ľahšieho brata metalu). Ale neboj sa, aj o tom bude v tomto blogu reč...
    publikované: 30.09.2006 20:01:30 | autor: re:rofl (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. ešte niečo
    Ešte niečo - klasický heavy metal (New wave of british heavy metal taktiež) je jedným z mojich najoblubenejších subžánrov. Kapela Black Sabbath pre mňa predstavuje vrchol hudobného umenia, z ktorej celý metal počal a bez ktorej by asi ťažko existoval v podobe, v akej existuje dnes. A Ronnie James Dio so svojim famoznym hlasovým prejavom je u mňa na 1. mieste - jeho farba hlasu ako aj celkový spev nemajú obdoby. Nie nadarmo sa mu hovorí "malý človek (165 cm) s velkým hlasom". To len na vysvetlenie situácie - nie som jednostranne zameraný, ale počúvam široké spektrum metalových subžánrov.
    publikované: 30.09.2006 20:10:33 | autor: re.rofl (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. autorovi blogu
    nepochopil si o čom som hovoril ... nie len jedným žánrom je človek živý ... skús si vypočuť nejaké country, blues, electroniku, synth pop, psychedeliu, pop a potom porovnávaj žánre (hovorím žánre, nie subžánre, aby bolo jasné) ... nehovorím o tvojich znalostiach metalu, ale ak už chceš vyzdvihovať metal nad iné žánre a odsudzovať ich, mal by si ich najprv mať dobre napočúvané
    publikované: 30.09.2006 20:12:40 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  7. re
    Ale toto je metalový blog (ako si si iste všimol), takže všetko, čo tu budeš čítať, bude venované tomuto žánru. A neboj sa, počul som aj iné žánre, a to je dôvod, prečo si dovolím povedať, že z mojho osobného (t.j. SUBJEKTÍVNEHO)pohľadu je metal hudba, ktorá má tú správnu energiu, dynamiku, a má v sebe aj hlbšie posolstvá (nepovedz mi, že texty Paris Hilton alebo Britney Spears alebo nejakých techno-maníkov sú obohacujúce, lebo to tak URČITE NIE JE). P.S. Počúval som dokonca aj klasiku - Vivaldi, Bach a pod. a tu si dovolím povedať, že to je tiež hudba, ktorá človeka povznáša a obohacuje (keby si pozorne čítal, napísal som:"....pre človeka JEDNÝM z najprirodzenejších hudobných smerov" - čiže nevylučujem aj iné žánre).
    publikované: 30.09.2006 20:26:43 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. re
    veta "Preto v porovnaní s metalom spomenutý pop jednoznačne kríva - nielen po hudobnej stránke" imho hovorí za všetko. A ak považuješ za hlavných predstaviteľov popu Britney a Paris, tak si pekne mimo. Pop je medzi nami už vyše 50 rokov. A aj v súčasnosti je množstvo skvelý a geniálnych popových kapiel. A určite by som si nedovolil hovoriť o metale vo všeobecnosti ako o žánre, ktorého texty majú posolstvá ... áno sú kapely, ktorých texty také sú, ale su aj kapely zamerané na nekrofiliu, smrť, mágia etc. - neodsudzujem také texty, ale posolstvá určite nemajú (a drvivá väčšina je aj zlé napísaná)
    publikované: 30.09.2006 20:36:27 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  9. re
    Znovu Ti musím pripomenúť (treba čítať PORIADNE a v súvislostiach)-"spomenutý pop" vychádzal z popu spomenutého na začiatku - a tým bol "lacný mainstreamový pop". A áno, za reprezentantov lacného mainstreamového popu pokladám Paris Hilton a Britney Spears. Nehovorím, že všetky metalové kapely majú hlboké texty (takí Cannibal Corpse alebo podobné kapely sotva), ale vyjadrujem sa o metale ako celku. A v akom inom žánri by sa rozoberali témy ako eutanázia, depresie etc. ak nie v metale???? Väčšina ľudí pri počúvaní hudby nechce riešiť tieto veci a preto je aj metal okrajovou záležitosťou.
    publikované: 30.09.2006 20:46:50 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. 2 byzoparanoid
    budiž, ale dovolil by som si do tvojho slovného spojenia "lacný mainstreamový pop" dodať slovko súčasný, lebo kedysi dávno (20 rokov dozadu) bol aj mainstream kvalitný ...
    publikované: 30.09.2006 20:54:28 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  11. btw
    témy ako smrť, depresia sa rozoberá aj napríklad v pope, rocku, country, či new wave a súbežnom synth pope (každý pozná napr. Depeche Mode) ... a dokonca aj hororové témy sa dokážu presadiť mimo gitarovej muziky - napr. skvelá kanadská kapela Birthday Massacre
    publikované: 30.09.2006 20:57:32 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  12. jasne
    S tými dark témami súhlasím - Nick Cave And The Bad Seeds, aj ked nie sú metalová kapela, sú skvelí (jedna z mimometalových kapiel, ktorú tiež veľmi obdivujem a uznávam za to, čo priniesli aj do bežnej hudby).
    publikované: 30.09.2006 21:02:30 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. 2 byzoparanoid
    jasné, Nick je king :) - pôvodne som ho aj chcel spomenúť, ale je to žánrovo nezaraditeľný človek :)
    publikované: 30.09.2006 21:05:01 | autor: JohnnyD (e-mail, web, autorizovaný)
  14. K Nickovi
    Nick Cave má v podstate skoro všetky albumy super - ale medzi moje najoblubenejšie aj tak patria From Her To Eternity, Let Love In, No More Shall We Part a Nocturama. On je naozaj nezaraditeľný človek a čo sa mi na tom všetkom páči najviac je tá jeho temno-snová atmosféra skladieb prepletená textami, za ktoré by sa nemusela hanbiť nejedna "temná metalová" kapela. Ako som povedal,ja som žánrovo otvorený človek(ale len vtedy, ked ma daný druh hudby baví a neunavuje). A preto z toho všetkého vychádza ako víťaz metal :-)
    publikované: 30.09.2006 21:16:37 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. metal
    no, musim uznat, zaujimava debata, ked sa mam ja k tomu vyjadrit (he, dufam, ze to smiem :D), tak u mna tiez na plnej ciare vyhrava ako zaner metal, prave pre tie depresie, ktore si spominal, nemyslim tym gothic, to az tak nemusim (a hlavne tie dievcatka, ktore sa hraju na bohovske metalistky), ale aj tak, myslim, ze metal vyjadruje ludsku dusu, a preto sa odvazujem tvrdit, ze metal je ozaj vecny
    publikované: 02.10.2006 17:23:48 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. re:deftie
    Jasné,že sa smieš vyjadriť.Veď sme v slobodnej a demokratickej krajine a každý má právo na svoj vlastný názor s hodnotou rovnakou ako názor druhého :-)Gothic metal tiež velmi nepočúvam, ale ako metalový subžáner ho akceptujem, veď preferencie ľudí sa rôznia. A to je na metale pozoruhodné - že tu vládne mnohorakosť a každý, kto má rád tvrdšiu a dynamickejšiu hudbu, si tu príde na svoje(ženský spev mi v metale tiež akosi nesedí, pretože to je potom veľmi jemné a nemá to tú správnu "štávu" - nič proti ženám samozrejme nemám :-) )
    publikované: 02.10.2006 21:53:54 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. :D
    nooooooo, ani ja nemam rada zeny v metale, aj ked som baba :D, v tom mas pravdu, ze existuje v metale straaaaaasne vela zanrov, ved preto si myslim, ze je tak oblubeny
    publikované: 13.10.2006 16:49:32 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. metal
    vidim ze ste tu spomenuli nicka cavea - ten jeho hlas je nezamenitelny jeho hudbu povazujem za skvelu.

    metal normálne nepočúvam, teda metal čo je tak obľúbený u mojich kamarátov. napr. children of bodom, cradle of filth, slayer...

    Ale na druhú stranu, niekedy mám náladu na Ozzyho, Sepulturu, Panteru, toto ešte znesiem na takej úrovni, že mi to aj dobre padne :)

    A čo sa týka mainstreamového popu ako Britney, Paris etc. ked sa to niekomu páči, proti gustu žiadny dišputát.
    Aj ked komercia sa vždy nemusí rovnať nekvalita však ano.
    publikované: 13.10.2006 17:44:08 | autor: wiener (e-mail, web, autorizovaný)
  19. re:deftie
    Áno, plne súhlasím. A navyše si myslím, že ľudia, ktorí si myslia, že metal je len hudba bez hlavy a päty (inými slovami rámus) majú o tomto hudobnom žánre len skreslené a povrchné informácie. Ak by sa doňho ponorili viac, tak by zistili, že metal nepredstavujú len extrémne a brutálne deathmetalové kapely typu Deicide, Gorgoroth etc., ale zistili by, že je tu pestrosť a práve ona spôsobuje, že skoro každý si tu môže nájsť,to čo sa mu páči.
    A čo sa týka tej obľúbenosti - som rád, že ľudia postupom času (najmä po dosť veľkom útlme, ktorý metal zažíval od polovice 90. rokov 20. storočia) znovu(objavujú)krásu tohto žánru. Napriek tomu si myslím, že v najbližšej dobe masová oblúbenosť metalu nehrozí (čo je možno aj dobre).
    publikované: 13.10.2006 17:47:18 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. re:wiener
    Samozrejme, ja si tiež myslím, že komercia sa nemusí vždy rovnať nekvalita. Ale zase na druhej strane si myslím, že prílišná propagácia hudobnej skupiny tiež nie je vhodná. Viem, trhový mechanizmus je neúprosný a to, čo má nízku predajnosť, má aj krátku budúcnosť, ale v prípade hudby by sa propagácia mala obmedzovať. Prečo? Lebo násilné (rozumej podvedomé) vnucovanie nejakého hudobného diela už nemá nič spoločné s umeleckosťou. Ak je kapela dobrá, tak si svojho poslucháča nájde aj bez masívnej podpory médií a bombastickej kampane. Niekedy mám dojem, že pri takejto komunikácii smerom k zákazníkovi (spotrebiteľovi) sa už dokonca aj zabúda na samotnú podstatu reklamy - a to na oboznámenie verejnosti s produktom (hudobným dielom).
    publikované: 13.10.2006 18:02:58 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. re:byzoparanoid (re:weiner)
    síce som zástanca hesla "dobrá hudba nepotrebuje reklamu a dobrý umelec nepotrebuje byť hraný v rádiách, aby bol dobrý", nemôžem súhlasiť s tým, že s prílišnou reklamou hudba stráca na umeleckosti. PREBOHA! KISS, Duran Duran, The Beatles, Alice Cooper, Guns N Roses, Depeche Mode ... mám menovať ďalej (napr. to množstvo hair metalový, synth popových a new wave kapiel v 80s)???
    publikované: 14.10.2006 18:47:18 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. paradox
    ak je hudba kvalitná nepokazí ju ani reklama :D
    publikované: 14.10.2006 18:51:22 | autor: wiener (e-mail, web, autorizovaný)
  23. re:JohnnyD
    Ja si myslím, že reklama je užitočná a potrebná vec, ale aj tu platí heslo všetko s mierou. Pokiaľ reklama slúži len ako nástroj na upozornenie, že tu je niečo nové, že tu je niečo iné, tak ju beriem. Ale reklamu ako nástroj slúžiaci na masírovanie mozgov potenciálnych zákazníkov a podvedomé vnášanie niečoho, čo možno ani nie je pravda,zásadne odmietam. A čo sa týka reklamy v hudbe, samozrejme, aj tu ju pripúšťam, avšak je tu hrozba. A to taká, že ak je kapela marketingovo úspešná (čiže reklama zaberie na veľké množstvo Ľudí), tak je tu hrozba, že ľudia z vydavateľstva budú chcieť zakonzervovať stav, ktorý im prináša zisky a budú tlačiť na kapelu do tej polohy, ktorá jej nie je prirodzená (napríklad jej budú znemožňovať možnosť hudobného vývoja alebo ju budú chcieť dostať do polohy, kedy by sa kapela mala zapáčiť ešte väčšiemu počtu ľudí). A toto sa stáva najmä pri masívnych a bombastických reklamných kampaniach. Príkladom môžu byť aj už spomenutí Kiss - keď začali vydávať s prepáčením "discoshity" typu I Was Made For Lovin You alebo Alice Cooperove niektoré albumy z 80. rokov (Trash etc.)
    publikované: 14.10.2006 21:30:43 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Re: byzoparanoid
    Berieš to príliš hypoteticky ... zober si, Duran Duran - je to komerčná kapela, o tom niet pochýb, ale preboha vadí to niekomu? VeĎ robia brilantnú hudbu. The Beatles boli stále strašne populárny a menili hudbu. Sám Gene Simmons prehlásil o KISS že je to najkomerčnejšia kapela. Kde je problém? Ja sa nedívam na to, akú kampaň má hudba, ale či sa mi to páči. Mne nerobí problém vypočuť si druhú dosku od Avril Lavigne a je mi úprimne jedno akú to malo kampaň. Je to skvelý album.

    A k spomínaným discohitom a spol. Ten spomínaný song od KISS mi nikdy neprišiel veľmi disco - vypočuj si Da Ya Think Im Sexy? od Roda Stewarta a potom hovor o disco rocku - a ja tu pieseň navyše mám rád - obe. Všeobecne sa hovorí, že album Dynasty od KISS je komernčý a disco - ale kedy KISS neboli komerčný?? A to, že je ten album komerčný znamená, že je zlý? Piese Charisma - asi to najdiscovejšie aké kedy KISS urobili - z toho albumu mám najradšej!

    A Alice Cooper? Ale prosím ťa, čo je zlé na Trash??? to by ma teda fakt zaujímalo ...
    publikované: 15.10.2006 11:37:36 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. re:JohnnyD
    O tom prehlásení Gena Simmonsa viem - a cením si ho o to viac, že to verejne priznal (na rozdiel od mnohých iných kapiel). Kiss je ale jedna z kapiel, ktorým by som odpustil tú prílišnú marketingovú kampaň - a to najmä pre ich prínos v 70. rokoch - veď ako prvá kapela začali používať pomaľované tváre, ktoré sa neskôr úspešne zakorenili v black metale. A navyše, je to kapela, ktorá sa udržala niečo cez 30 rokov na scéne.
    A už som povedal, nemyslím si, že keď je niečo komerčné, tak to automaticky znamená nekvalitu. Podľa mňa je to ale predpoklad pre zníženie kvality.
    Čo sa týka Aliceovho albumu Trash - bohužiaľ mne osobne sa nepáči, Alice vydal v 70. rokoch oveľa lepšie albumy a som rád, že sa na posledných albumoch opätovne vrátil ku svojim koreňom.
    publikované: 15.10.2006 12:29:33 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. re: byzoparanoid
    Pomaľovanú tvár začal používať pred KISS ešte Alice Cooper a ak sa nemýlim aj spevák z New York Dolls (spomína to Gene Simmons vo svojej autobiografii). KISS boli výnimočný tým, že to bola prvá kapela, ktorá bola pomaľovaná CELÁ ;)

    hovoriť u Alicea o návrate je síce pekné, ale nepresné. Ten chlapík experimentoval so žánrami tak, že "klasický Alice" prakticky neexistuje a niet sa vracať k žiadnym koreňom - i keď ohľadom Dirty Diamonds sa to v princípe dá povedať. Ja Trash milujem a považujem za jednu z jeho naj dosiek. Celé jeho obdobie 80-89 (/91/94) považujem za moje naobľúbenejšie, hoci objektívne pravdaže nie najlepšie. Vždy si radšej pustím Flush the Fashion ako Welcome to my Nightmare, hoci objektívne je tá druhá doska lepšia ...
    publikované: 15.10.2006 13:08:24 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. re:JohnnyD
    No vidíš...a preto sa pri hodnotení hudby ľudia nikdy celkom nezhodnú, lebo to je vždy subjektívna záležitosť. Koľko ľudí, toľko chutí... Ale proti gustu žiaden dišputát :-).
    A čo sa týka toho pomaľovania - Kiss som uviedol preto, lebo black metalové kapely 80. rokov vo väčšine rozhovoroch uvádzali skoro vždy Kiss ako kapelu, ktorá ich uchvátila imidžom, ako aj prezývkami, ktoré používali namiesto svojich oficiálnych mien (aj keď Alice Cooper bola vlastne tiež "bosorka" upálená pri stredovekých inkvizičných procesoch).
    publikované: 15.10.2006 13:26:39 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. re:JohnnyD
    Oza, čo si Ty osobne myslíš o Aliceových albumoch Brutal Planet a Dragontown ???
    publikované: 15.10.2006 13:27:59 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. re: byzoparanoid
    Alice Cooper pravdaže nebola žiadna bosorka, ale Alice Cooper znelo ako meno nejakej ciuntry speváčky a nemohol byť lepší mystifikáčný názov pre rockovú kapelu :)

    a Brutal Planet (9/10) a Dragontown (10/10)? Obe menované dosky milujem. Dragontown pokladám za jeden z TOP 3 Aliceových album a jeden z TOP 10 najelpších albumov aké som počul. Ostatne sú to dve hard core dosky ktoré vydržím počúvať bez toho aby som sa naštval nad premárneným potenciálom. Brutal Planet je hodne temný a depresívny a textovo brilantný. Niet zlej piesne, ale Dragontown ... hudobne rozmanitý, textovo geniálny a Its Much too Late! Ak chceš vedieť podorobnejší rozbor, skús pohľadať tu http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=alice_cooper daj tam vyhľadať Brutal Planet alebo Dragontown a nájdeš môj rozbor albumu. Obe albumy sme mali v hlavnej téme ...
    publikované: 15.10.2006 13:43:50 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. re:JohnnyD
    Čo sa týka toho mena Alica Coopera čiastočne nesúhlasím - vo veľa článkoch som čítal, že si to meno dal podľa údajnej stredovekej čarodejnice, ktorá bola upálená zaživa počas inkvizície. Môžeš si to prečítať aj v týchto článkoch:
    http://www.alicecooper.com/bio.html
    http://www.bbc.co.uk/music/profiles/cooperalice.shtml
    http://everything2.com/index.pl?node=Alice%20Cooper
    Je ale aj pravda, že v iných interview zase Alice spomenul iný príbeh, a to ten s tou country speváčkou. Takže existujú mnohé verzie, ako prišiel k menu :-)
    publikované: 15.10.2006 23:07:57 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Re: byzoparanoid
    ja si o 98% článkoch z netu myslím svoje ... mám svoje vedomosti a čítal som rozhovor s Aliceom kde jasne hovorí, ako k menu prišiel (ak sa nemýlim, tak v klube na lopuchu som to aj citoval, skus si to zalistovať ... )
    publikované: 16.10.2006 15:07:53 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Alice Cooper true story of name
    tak som to našiel ... je to presne tu, vystrihnuté z jedného dosť dobrého rozhovoru

    http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=alice_cooper&to=355
    publikované: 16.10.2006 18:19:48 | autor: JohnnyD (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. re:JohnnyD
    No, tak ja už potom fakt neviem, čomu mám veriť, keď na jednej strane aj na oficiálnej stránke je spomenutý príbeh o čarodejnici a potom na strane druhej, sú tu zase ďalšie články hovoriace úplne o niečom inom. Vidím to tak, že Alice to asi potreboval viac-menej nafúknuť a urobiť senzáciu zo svojho mena. V podstate to ale nie je vôbec dôležité, dôležitá je hudba, ktorú priniesol. .-)
    publikované: 16.10.2006 23:04:04 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. no
    aka pekna diskusia sa tu rozbehla, na margo AC sa vyjadrovat nebudem, kedze ja pocuvam metal ubohyx 5 rokov a "rast" som zacala asi tak pred rokom, kedze praveze vdaka reklame na metal, ktora neexistovala, som stale stala na jednom mieste a nedosli ku mne dokonca ani tie legendy :(, co uz, ale teraz to postupne napravam
    ale co som tym xcela? podla mna je taka ta mala reklama dobra, lebo potom zacinajuce decka, ako som bola ja, ktore nemaju v okoli ziadneho metalistu jednoduxo nevedia, co maju pocuvat a co je ozaj dobre a kym si najdu styl, trva to neskutocne dlho
    publikované: 28.10.2006 11:53:19 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. re:deftie
    No veď o to práve ide - ja nie som proti reklame ako nástroja na oboznámenie verejnosti o niečom novom, ale zásadne ju odmietam "vo veľkom" - t.j. vo forme masívnych kampaní zameraných na vymývanie mozgov nič netušiacich ľudí, ktorí potom konajú tak, ako im marketingoví manažéri pískajú.
    publikované: 28.10.2006 17:58:24 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. :)
    to hej a nasledkom toho je, ze potom sa hraju na bohovskyx metalistov ludia, ktori o tomto zanre netusia absolutne nic a este pred mesiacom doma pocuvali texno
    publikované: 31.10.2006 11:26:10 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. re:deftie
    A najhoršie na takýchto ľuďoch je to, že po tom, ako opadne prvotné nadšenie (napr. prípad nu-metalových kapiel typu Limp Bizkit,Linkin Park a spol.)a spoločensko-hudobný trend odíde, tak znovu presedlajú na nejakú novú vlnu, ktorá je "in". Lojalita im nehovorí nič....
    publikované: 31.10.2006 19:22:10 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. hej
    je zvlastne, ked niekto "zboznuje" akusi kapelu, ale ked sa rozpadne, je medzi prvymi, co kritizuju, neviem, myslim, ze ked sa mi uz nieco paci, tak nielen v case fungovania
    publikované: 04.11.2006 11:16:23 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. re:deftie
    Takéto správanie ľudí ma už ani neprekvapuje, keďže v dnešnej spoločnosti vládne bohužiaľ len povrchnosť a splývanie s davom za cenu obetovania vlastného ja.
    publikované: 04.11.2006 18:41:36 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. :(
    všetko v súčasnosti je len image, je to smutné
    publikované: 06.11.2006 17:53:32 | autor: Deftie (e-mail, web, autorizovaný)
  41. re:deftie
    A to, že všetko je len o imidži (rozumej forme, vonkajšku) a nikto sa nezamýšľa aj nad obsahom (hĺbkou a zmyslom), je len ďalším znakom toho, aký úpadok so sebou prináša výlučná orientácia na materiálne záležitosti. Viem, sme ľudia, hmotné bytosti, ktoré sú s materiálnom (hmotou) úzko späté, ale obmedzovať sa len výlučne na takýto spôsob života mi pripadá dosť úbohé, plytké.
    publikované: 06.11.2006 20:06:23 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. :DDD
    nejako sa to zvrhava na filozofiu :) idealizmus alebo materializmus? ja som zasadne pre idealizmus, mozno pre to som uz velakrat padla na hubu, ale co uz narobim, ked ma materialne veci nezaujimaju? a neviem, ci sa to zda len mne, ale podla mna, prave metal je hudba o dusi
    publikované: 07.11.2006 16:45:29 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. re:deftie
    Ja mám filozofiu rád, myslím si, že človeku neuškodí, ak sa občas zamyslí aj nad inými vecami, ako nad bežnými, každodennými starosťami a radosťami.
    A metal mám rád práve z toho dôvodu, že sa nesústreďuje len na vonkajšiu formu (niekedy sa to tak môže javiť, hlavne ľuďom nezasväteným), ale kladie dôraz aj na obsah, na určitú myšlienku.
    publikované: 07.11.2006 18:31:08 | autor: byzoparanoid (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. :)
    pekne povedane, ja som mala filozofiu v skole celkom rada, teda, ked som sa uz konecne do toho aj pozrela a povedala si, sakra, ved toto je dobre!!!
    len treba tu myslienku aj najst
    publikované: 09.11.2006 15:40:55 | autor: Deftie (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014